کمپانی آلمانی کانتیننتال که علاوه بر ساخت لاستیک در زمینه تولید قطعات
و سیستم های خودرویی قعالیت دارد، اخیرا تحقیقاتی را درباره تاثیر پیشرانه
های الکتریکی بر روی چرخ ها و سامانه ترمز خودروها آغاز کرده است. با توجه
به اینکه در اتومبیل های برقی وظیفه اصلی کاهش سرعت خودرو بر عهده سیستم
بازیابی انرژی گذاشته شده، پدال ها و دیسک ها در طول زمان دچار فرسودگی
گشته و در مواقعی که راننده نیاز به توقف سریع با ترمزهای ناگهانی داشته
باشد، نمی توانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.
برای مقابله با این مشکل، کانتیننتال سیستم مفهومی جدیدی طراحی کرده که
از لحاظ ساختاری بسیار متفاوت است. بر خلاف دیسک های کنونی که معمولا جنسی
از فولاد دارند، نمونه به کار رفته در این سیستم از آلومینیوم ساخته شده و
از سطحی شعاعی بزرگ تر و عریض تر برخوردار است. با این حال اصلی ترین تفاوت
این سیستم به مکان نصب دیسک و کالیپرهای ترمز بر می گردد؛ جایی که دیسک به
پره های رینگ پیچ شده و کالیپر درون حلقه آن قرار می گیرد.
به گفته کانتیننتال این نوع طراحی ضمن کاهش وزن و افزایش کارایی، باعث
تولید صداهای مزاحم کمتری می شود؛ عاملی که در خودروهای الکتریکی بسیار مهم
به نظر می رسد. این کمپانی پیشگام اضافه کرده که به دلیل استفاده از دیسک
های آلومینیومی ضخیم، خبری از خوردگی و فرسایش نبوده و تعویض لنت ها نیز
بسیار راحت تر خواهد بود.
منبع: دیجیاتو
انتهای پیام/